Kiitos!5.12.2014

Share Button

Hyviä uutisia!

Syksyllä 2014 käytiin mediassa ja some-saiteilla ennennäkemättömän kiivas keskustelu alkoholimainonnasta. #Viski- sanan esitetty käyttökielto sai somesoturit liikkeelle.

Kuten nyt moni on jo huomannut, uudet vuoden alussa voimaan tulleet rajoitukset eivät ole vähentäneet kansalaisten sananvapautta. Alkoholimainontaan on kuitenkin tehty rajoituksia ja sen ansiosta esimerkiksi bussit, ratikat ja metrot ovat lapsiystävällisempiä.

Alkoholimainontaa rajoitettiin, koska on olemassa selkeä tutkimusnäyttö mainonnan vaikutuksista lapsiin ja nuoriin. Mainonta lisää jo juovien nuorten juomista ja alentaa alkoholinkäytön kokeilemisikää.

Esimerkiksi Maailman Talousfoorumi yhdessä Maailman Terveysjärjestön kanssa on nimennyt mainontarajoitukset yhdeksi kustannustehokkaaksi tavaksi vähentää alkoholihaittoja.

Alkoholimainosten osittain poistuminen katukuvasta, somesta tai teeveestä ei uhkaa iloa tai hyvinvointia! 

Nyt tehdyt muutokset ovat askel oikeaan suuntaan. Pidetään niistä kiinni ja jatketaan yhdessä terveemmän alkoholikulttuurin rakentamista!

Kännikapinan Päämaja

Lisää siitä mikä muuttui: http://www.stm.fi/tiedotteet/tiedote/-/view/1875991

Alla kuvia siitä miten vielä hetki sitten miten alkoholimainonta vielä  hetki sitten näkyi katukuvassa ja netissä. Viimeisenä kuva Ruotsin mallista, jossa mainoksissa mainitaan näkyvästi alkoholinkäytön riskeistä.

 

 

 

  • Ota yhteyttä!

    Kännikapina
    Annankatu 29 a 9
    00100 Helsinki
    paamaja(at)kannikapina.fi
    puh. 0440 266358
  • Facebook Twitter
    Instagram Slideshare